Μετά τις στρατιωτικές επιχειρήσεις που εξαπέλυσαν οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ εναντίον του Ιράν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα φέρονται να επιδίωξαν τη δημιουργία κοινού μετώπου με άλλες αραβικές χώρες της περιοχής. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg, ο ηγέτης των Εμιράτων είχε διαδοχικές συνομιλίες με αξιωματούχους του Κόλπου, ζητώντας συντονισμό απέναντι στην Τεχεράνη, χωρίς όμως να καταφέρει να εξασφαλίσει υποστήριξη.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αρκετά κράτη προτίμησαν να κρατήσουν αποστάσεις εξαιτίας των εύθραυστων ισορροπιών που επικρατούν τελευταία στις μεταξύ τους σχέσεις, αλλά και λόγω διαφορετικών συμφερόντων σε θέματα άμυνας και ενέργειας. Παράλληλα, γίνεται λόγος για προηγούμενη στρατιωτική ενέργεια της Σαουδικής Αραβίας κατά ιρανικών στόχων, πριν το Ριάντ στραφεί σε πιο διπλωματικές κινήσεις με τη συμβολή του Πακιστάν.

Την ίδια ώρα, το Κατάρ φέρεται να εξέτασε το ενδεχόμενο απάντησης μετά την επίθεση που δέχθηκε μεγάλη μονάδα φυσικού αερίου στο Ρας Λαφάν, χωρίς τελικά να προχωρήσει σε αντίποινα. Το δημοσίευμα υποστηρίζει ακόμη ότι η Ουάσινγκτον παρακολουθούσε στενά τις πρωτοβουλίες των Εμιράτων και επιθυμούσε ευρύτερη συμμετοχή χωρών της περιοχής σε μια κοινή στάση απέναντι στο Ιράν.