Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνέντευξή του στον Alpha, αναφέρθηκε στις εξελίξεις γύρω από τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, τις αντιδράσεις της κοινωνίας και τις κατηγορίες περί συγκάλυψης.

Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει το δυστύχημα ως μια ανοιχτή πληγή και ότι οι πολίτες απαιτούν αλήθεια, δικαιοσύνη και ασφαλέστερες σιδηροδρομικές υποδομές. Δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει δώσει στη Δικαιοσύνη όλα τα απαραίτητα εργαλεία, όπως το άνοιγμα των κινητών τηλεφώνων των εμπλεκομένων, ενώ τόνισε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν στήριξαν τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κλήθηκε να εξηγήσει γιατί, λίγες εβδομάδες μετά το δυστύχημα, είχε διαβεβαιώσει πως το τρένο δεν μετέφερε επικίνδυνο ή εύφλεκτο φορτίο, απορρίπτοντας τότε τις σχετικές ανησυχίες ως θεωρίες συνωμοσίας. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι δεν έκανε λάθος αλλά μετέφερε τις πληροφορίες που διέθετε εκείνη τη στιγμή. «Οι πληροφορίες που είχαμε τότε ήταν αυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, παρέπεμψε στην αρχική δήλωση της Hellenic Train, η οποία είχε την ευθύνη για τη μεταφορά και τις σχετικές ενημερώσεις.

Ο ίδιος δήλωσε πως αν αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετέφερε επικίνδυνο φορτίο, η Hellenic Train θα πρέπει να λογοδοτήσει τόσο ποινικά όσο και πολιτικά, καθώς η εταιρεία ήταν εκείνη που διαβεβαίωνε όχι μόνο τον ίδιο, αλλά και το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Αναφερόμενος στο ηχητικό ντοκουμέντο που προκάλεσε νέο κύμα αντιδράσεων, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η δημοσιοποίηση της φωνής των θυμάτων αποτελεί σοκ για τους συγγενείς τους. Αναφέρθηκε επίσης στη φωτιά που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει ζητήσει πραγματογνωμοσύνες από Ευρωπαίους εμπειρογνώμονες ενώ για πρώτη φορά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπήρχε φορτίο που δεν γνωρίζουμε στην εμπορική αμαξοστοιχία και αυτό να προκάλεσε την έκρηξη.

Για το ζήτημα της σύμβασης 717 και τις κατηγορίες περί συγκάλυψης, τόνισε ότι η εξεταστική επιτροπή της Βουλής δεν είχε την καλύτερη διαχείριση, αλλά το δικαστήριο θα είναι εκείνο που θα δώσει τις τελικές απαντήσεις. Δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει επενδύσει στην αναβάθμιση των τρένων, αλλά αναγνώρισε πως υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει, με τους πολίτες να έχουν δικαιολογημένα υψηλές απαιτήσεις.