Διπλωματικοί κύκλοι, με αφορμή αναφορές για πιθανή νέα τουρκική νομοθετική πρωτοβουλία που σχετίζεται με τη «Γαλάζια Πατρίδα», σημειώνουν ότι η ελληνική πλευρά έχει ήδη μεταφέρει στην Άγκυρα την έντονη προβληματισμό της. Τονίζουν επίσης πως τέτοιες κινήσεις δεν ευνοούν τη σταθερότητα στο πλαίσιο της προσέγγισης των «ήρεμων νερών» ανάμεσα στις δύο χώρες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συνολική εικόνα δεν θεωρείται εκτός ελέγχου, καθώς οι δίαυλοι επικοινωνίας Ελλάδας–Τουρκίας παραμένουν ενεργοί και λειτουργικοί. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δημόσια παρέμβασή του σε διεθνές συνέδριο, επισήμανε ότι μονομερείς ενέργειες κρατών που επιχειρούν να επιβάλουν πολιτικές θέσεις χωρίς διεθνή συνεννόηση δεν παράγουν ουσιαστικό διεθνές αποτέλεσμα.

Παράλληλα εξήγησε ότι ζητήματα που υπό το διεθνές δίκαιο απαιτούν συνεργασία ή συμφωνία μεταξύ κρατών, δεν μπορούν να ρυθμίζονται μονομερώς με τρόπο που να δεσμεύει τη διεθνή κοινότητα. Υπογράμμισε επίσης πως η ελληνική διπλωματία έχει στη διάθεσή της πολλαπλά επίπεδα παρέμβασης, κυρίως μέσω ευρωπαϊκών και διεθνών θεσμών, επιλέγοντας όμως στρατηγικά την ενεργητική διαχείριση αντί της απλής αντίδρασης.

Κλείνοντας, ανέφερε ότι η χώρα έχει επενδύσει στην αποφυγή έντασης και στη συνέχιση της συνεργασίας με την Τουρκία, καθώς μια πιθανή επιδείνωση θα αναιρούσε σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών. Δήλωσε συγκεκριμένα ότι: «Το Διεθνές Δίκαιο πρέπει απλώς να υπερισχύει των εσωτερικών μας προθέσεων, σκοπών ή οραμάτων. Και έτσι λειτουργούν οι διμερείς μας σχέσεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λάβουμε υπόψη το Δίκαιο της Θάλασσας. Η Τουρκία σκόπιμα απέχει από την υπογραφή και την κύρωση της UNCLOS, αλλά αυτές οι διατάξεις αποτελούν μέρος του Διεθνούς Δικαίου, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ουσιαστικά δεσμευτικές για όλα τα κράτη, τόσο τα υπογράφοντα όσο και τα μη υπογράφοντα».